Nitin

ନୂଆଦିଲ୍ଲୀ,୨୬।୬: ଭାରତ ପ୍ରତିବର୍ଷ କେବଳ ଅଶୋଧିତ ତୈଳ ଆମଦାନୀ ପାଇଁ ୨୨ ଲକ୍ଷ କୋଟି ଟଙ୍କାରୁ ଅଧିକ ଖର୍ଚ୍ଚ କରେ। ଏହା କେବଳ ଦେଶର ଅର୍ଥନୀତି ଉପରେ ଭାରୀ ବୋଝ ପକାଇ ନ ଥାଏ, ବରଂ ଶକ୍ତି ସୁରକ୍ଷାକୁ ମଧ୍ୟ ବିପଦରେ ପକାଇଥାଏ। ଏବେ କେନ୍ଦ୍ର ପରିବହନ ମନ୍ତ୍ରୀ ନୀତିନ ଗଡକରୀ ଏହି ପରିସ୍ଥିତିକୁ ପରିବର୍ତ୍ତନ କରିବା ପାଇଁ ଏକ ମିଶନରେ ଅଛନ୍ତି। ତାଙ୍କର ଯୋଜନା ହେଉଛି ଭାରତକୁ ତୈଳ ଆମଦାନୀକାରୀରୁ ଶକ୍ତି ରପ୍ତାନିକାରୀ କରିବା।

କେନ୍ଦ୍ର ପରିବହନ ମନ୍ତ୍ରୀ ନୀତିନ ଗଡକରୀ ସମ୍ପ୍ରତି ଟୟୋଟା କିର୍ଲୋସ୍କର ମୋଟର ଏବଂ ଓହମିୟମ ଇଣ୍ଟରନ୍ୟାଶନାଲ ମଧ୍ୟରେ ଏକ ଚୁକ୍ତିନାମା ସମୟରେ ସ୍ପଷ୍ଟ କରିଥିଲେ, ଭାରତ ଏବେ ଚାରୋଟି ପ୍ରମୁଖ ବିକଳ୍ପ ଇନ୍ଧନ ଉପରେ ଦ୍ରୁତ ଗତିରେ କାମ କରୁଛି। ଏହି ବିକଳ୍ପଗୁଡ଼ିକ ମଧ୍ୟରେ ସବୁଜ ହାଇଡ୍ରୋଜେନ, ଇଥାନଲ ଏବଂ ଫ୍ଲେକ୍ସ-ଇନ୍ଧନ, ସଂକୁଚିତ ବାୟୋଗ୍ୟାସ (CBG) ଏବଂ ଆଇସୋବୁଟାନଲ ଡିଜେଲ ମିଶ୍ରଣ ଅନ୍ତର୍ଭୁକ୍ତ।

ଏହି ସମ୍ପୂର୍ଣ୍ଣ ରଣନୀତିର ଲକ୍ଷ୍ୟ ହେଉଛି ଭାରତରେ ସ୍ଥାନୀୟ ଉତ୍ପାଦନକୁ ପ୍ରୋତ୍ସାହିତ କରିବା, ଇନ୍ଧନ ଖର୍ଚ୍ଚ ହ୍ରାସ କରିବା ଏବଂ ଏକ ପ୍ରଦୂଷଣମୁକ୍ତ ଶକ୍ତି ବ୍ୟବସ୍ଥା ସୃଷ୍ଟି କରିବା, ଯାହା ଦେଶକୁ ଶକ୍ତି ଆତ୍ମନିର୍ଭରତା ଆଡ଼କୁ ନେଇଯିବ।

ସରକାର ସୂଚନା ଦେଇଛନ୍ତି ଯେ,୫୦୦ କୋଟି ଟଙ୍କା ବ୍ୟୟରେ ୨୭ଟି ହାଇଡ୍ରୋଜେନ ଟ୍ରକ ପରୀକ୍ଷଣ ଆରମ୍ଭ ହୋଇଛି। ଏହି ଟ୍ରକଗୁଡ଼ିକ ଦେଶର ପ୍ରମୁଖ ରାଜପଥ ରୁଟ – ଦିଲ୍ଲୀ-ଆଗ୍ରା, ମୁମ୍ବାଇ-ପୁଣେ, ଜାମନଗର-ବଡୋଦରା, ଭୁବନେଶ୍ୱର-ପୁରୀ ଏବଂ ବିଶାଖାପାଟନମ-ବିଜୟୱାଡାରେ ଚାଲିଥାଏ। ଏହି ଟ୍ରକଗୁଡ଼ିକରେ ହାଇଡ୍ରୋଜେନ ICE (ଆଭ୍ୟନ୍ତରୀଣ ଦହନ ଇଞ୍ଜିନ) ଏବଂ ଇନ୍ଧନ ସେଲ ପ୍ରଯୁକ୍ତିବିଦ୍ୟା ଉଭୟ ବ୍ୟବହାର କରାଯାଉଛି, ଯାହା ସେମାନଙ୍କୁ ପାରମ୍ପରିକ ଡିଜେଲ ଯାନ ତୁଳନାରେ ଅଧିକ ପରିବେଶ ଅନୁକୂଳ କରିଥାଏ। ପରୀକ୍ଷଣକୁ ସମର୍ଥନ କରିବା ପାଇଁ ସାରା ଦେଶରେ ୯ଟି ହାଇଡ୍ରୋଜେନ ରିଫ୍ୟୁଏଲ ଷ୍ଟେଶନ ମଧ୍ୟ ସ୍ଥାପନ କରାଯାଇଛି।
ନୀତିନ ଗଡ଼କରୀ ସବୁଜ ହାଇଡ୍ରୋଜେନକୁ ଭାରତର ଶକ୍ତି ଭବିଷ୍ୟତ ଭାବରେ ଘୋଷଣା କରିଛନ୍ତି। ଏହି ହାଇଡ୍ରୋଜେନ ସୌର ଏବଂ ପବନ ଶକ୍ତିରୁ ଉତ୍ପାଦିତ ହୁଏ, ଏଥିରେ କୌଣସି କାର୍ବନ ନିର୍ଗମନ ହୁଏ ନାହିଁ, ଯାହା ଏହାକୁ ଏକ ସ୍ବଚ୍ଛ ଇନ୍ଧନ କରିଥାଏ। ଗଡ଼କରୀ ବୈଜ୍ଞାନିକ, ଷ୍ଟାର୍ଟଅପ ଏବଂ ଘରୋଇ କମ୍ପାନୀଗୁଡ଼ିକୁ ଅଳିଆ, ବାଉଁଶ, ଗୋବର ଏବଂ ଜୈବ ଅଳିଆରୁ ସବୁଜ ହାଇଡ୍ରୋଜେନ ତିଆରି କରିବା ପାଇଁ ପ୍ରଯୁକ୍ତିବିଦ୍ୟା ଉପରେ କାମ କରିବାକୁ ଅନୁରୋଧ କରିଛନ୍ତି। NTPC ଏବଂ କିଛି ଘରୋଇ କମ୍ପାନୀ ପୂର୍ବରୁ ଏହି ଦିଗରେ ପରୀକ୍ଷଣ ଆରମ୍ଭ କରିସାରିଛନ୍ତି।
ଗଡକରୀଙ୍କ ଯୋଜନାରେ ଇଥାନଲ ଏବଂ ବାୟୋଗ୍ୟାସ କୁ ମଧ୍ୟ ଏକ ପ୍ରମୁଖ ଭୂମିକା ଦିଆଯାଇଛି। ଏବେ ସାରା ଦେଶରେ ୨୦% ଇଥାନଲ ମିଶ୍ରିତ ପେଟ୍ରୋଲ ବିକ୍ରୟକୁ ବାଧ୍ୟତାମୂଳକ କରାଯାଇଛି, ଯାହା ତେଲ ଆମଦାନୀକୁ ବ୍ୟାପକ ଭାବରେ ହ୍ରାସ କରିବ। ଏହା ବ୍ୟତୀତ, ଟୟୋଟା ଇନୋଭା ହାଇକ୍ରସ ଭଳି ଫ୍ଲେକ୍ସ-ଫୁଏଲ ହାଇବ୍ରିଡ କାରର ପ୍ରୋଟୋଟାଇପ ପ୍ରସ୍ତୁତ କରାଯାଇଛି ଏବଂ ଖୁବ ଶୀଘ୍ର ସେଗୁଡ଼ିକ ବଜାରରେ ସାଧାରଣ ଲୋକଙ୍କ ପାଇଁ ଉପଲବ୍ଧ ହେବ। ଏହା ସହିତ, ଗ୍ରାମାଞ୍ଚଳରେ କମ୍ପ୍ରେସଡ ବାୟୋଗ୍ୟାସ (CBG) ପ୍ଲାଣ୍ଟ ସ୍ଥାପନ କରାଯାଉଛି, ଯାହା କେବଳ ଗାଁଗୁଡ଼ିକୁ ସ୍ବଚ୍ଛ ଇନ୍ଧନ ଯୋଗାଇବ ନାହିଁ ବରଂ ଚାଷୀମାନଙ୍କୁ ଅତିରିକ୍ତ ଆୟର ଉତ୍ସ ମଧ୍ୟ ଦେବ। ଆଇସୋବୁଟାନଲ ଡିଜେଲ ମିଶ୍ରଣ ଉପରେ ମଧ୍ୟ ପରୀକ୍ଷଣ କରାଯାଉଛି, ଯାହା ଦ୍ୱାରା ଟ୍ରକ ଏବଂ ଭାରୀ ଯାନ ପାଇଁ ଏକ ସୱଚ୍ଛ ଇନ୍ଧନ ବିକଳ୍ପ ଉପଲବ୍ଧ ହୋଇପାରିବ।

ଭାରତର ଅଟୋମୋବାଇଲ କ୍ଷେତ୍ର ଏବେ ବିଶ୍ୱର ତୃତୀୟ ବୃହତ୍ତମ ବଜାର ପାଲଟିଛି। ନୀତିନ ଗଡକରୀଙ୍କ ଲକ୍ଷ୍ୟ ହେଉଛି ଆଗାମୀ ପାଞ୍ଚ ବର୍ଷ ମଧ୍ୟରେ ଭାରତକୁ ବିଶ୍ୱର ନମ୍ବର ୧ ଅଟୋମୋବାଇଲ ବଜାର କରିବା। ଏହି ଉଦ୍ଦେଶ୍ୟ ହାସଲ କରିବା ପାଇଁ, ଦେଶର ବଡ଼ ଅଟୋ କମ୍ପାନୀଗୁଡ଼ିକ ଏବେ ହାଇଡ୍ରୋଜେନ, ଇଲେକ୍ଟ୍ରିକ, ଇଥାନଲ ଏବଂ ହାଇବ୍ରିଡ ଯାନରେ ଦ୍ରୁତ ନିବେଶ କରୁଛନ୍ତି।

Share